Nasz dzień w przedszkolu
Podział czasu w przedszkolu :
PODZIAŁ CZASU WEDŁUG PROPORCJI ZAGOSPODAROWANIA CZASU DLA DZIECKA W PRZEDSZKOLU ZGODNY Z PODSTAWĄ PROGRAMOWĄ MEN NA ROK 2010 DOTYCZĄCE PODZIAŁU CZASU W PRZEDSZKOLU W ROZLICZENIU TYGODNIOWYM
-----------------------
Rozkład dnia w naszym przedszkolu uwzględnia wymagania zdrowia, higieny zabawy i pracy; zawiera zabawy wynikające z własnej aktywności dzieci, zabawy dydaktyczne, zabawy i ćwiczenia ruchowe, zajęcia organizowane, inspirowane i prowadzone przez nauczyciela - wyzwalające aktywność dzieci w różnych sferach rozwojowych, zabawy sprzyjające osiąganiu gotowości do podjęcia nauki w szkole itp.
6:30 - 8:15 SCHODZENIE SIĘ DZIECI
• zabawy dowolne według zainteresowań służące realizacji pomysłów dzieci: zabawy konstrukcyjne, manipulacyjne, tematyczne, zabawy integrujące grupę
• korzystanie z gier dydaktycznych
• ćwiczenia ogólnorozwojowe
• kształtowanie umiejętności społecznych dzieci: porozumiewanie się z dziećmi i z dorosłymi, zgodne funkcjonowanie w zabawie i w sytuacjach zadaniowych
• prace porządkowo – gospodarcze
8:15 - 8:30
• ćwiczenia poranne
• zabawy ruchowe
• czynności higieniczno – samoobsługowe
• przygotowanie do posiłku
8:30 - 9:00 ŚNIADANIE
9:00 - 10:00 ZAJĘCIA KIEROWANE
Zajęcia dydaktyczne zgodne z wybranym programem wychowania przedszkolnego organizowane, inspirowane i prowadzone przez nauczyciela, wyzwalające aktywność dzieci w różnych sferach rozwojowych.
10:00 - 10:10 DRUGIE ŚNIADANIE
10:10 - 11:00 ZAJĘCIA NA ŚWIEŻYM POWIETRZU (GRUPA NAJMŁODSZA)
• gry i zabawy ruchowe
• zajęcia sportowe
• obserwacje przyrodnicze
• prace porządkowo-ogrodnicze
• spacery i wycieczki
• tworzenie warunków do spontanicznej i zorganizowanej aktywności ruchowej (w przypadku niesprzyjającej aury - gry i zabawy ruchowe w salach)
11:00 - 11:10 PRZYGOTOWANIE DO POSIŁKU
• czynności higieniczno – samoobsługowe
11:10 - 11:30 ZUPA
11:30 - 13:15 LEŻAKOWANIE (GRUPA NAJMŁODSZA), ORGANIZOWANIE SYTUACJI SPRZYJAJĄCEJ DZIECIĘCEJ AKTYWNOŚCI (GRUPY STARSZE)
• spacery i wycieczki
• zabawy relaksacyjne
• gry i zabawy ruchowe
• zabawy integracyjne
• zabawy dowolne: tematyczne, konstrukcyjne, badawcze, techniczne
,
• praca stymulacyjno - kompensacyjna i indywidualna (praca z dzieckiem zdolnym)
13:15 - 13:20 PRZYGOTOWANIE DO POSIŁKU
• czynności higieniczno – samoobsługowe
13:20 - 13:40 DRUGIE DANIE + DESER
13:40 - 16:30 DOWOLNA DZIAŁALNOŚĆ DZIECI
• tworzenie sytuacji rozwijających indywidualne zdolności i zainteresowania dzieci
• zabawy swobodne w sali lub w ogrodzie
• zabawy edukacyjne i wychowawcze organizowane przez nauczyciela oraz podejmowane z inicjatywy dzieci
• obserwacja pedagogiczna
• praca indywidualna
• kontakty okolicznościowe
• zajęcia dodatkowe prowadzone przez instruktorów